Lean Administration

Exclusieve opleiding voor het verbeteren van administratieve flows & het creëren van een efficiënte kantooromgeving met betrokken werknemers!

Inhoud

Administratieve flows continu verbeteren dankzij Lean Administration.

Het aanmaken van niet-functionele documenten, foutieve data, nodeloos afdrukken, repetitief werk enz… zijn voorbeelden van taken die leiden tot frustratie en langere doorlooptijden.

In de opleiding Lean Administration leert u de administratieve processen in uw bedrijf met een kritische blik observeren, analyseren en stroomlijnen aan de hand van praktijkgerichte en concrete tools.

Tijdens of na de opleiding bestaat de mogelijkheid voor extra persoonlijke begeleiding bij het in de praktijk brengen van de aangeleerde technieken.

Aanpak
  • Aangeleerde technieken worden uitgelegd adhv
    • Videomateriaal
    • Realistische cases
    • Uitvoeren van een werk in eigen bedrijf
Doelgroep
  • HR-verantwoordelijken
  • Managers van een administratieve dienst
  • Leden van een verbeterteam
  • Business Process Managers
  • IT, finance, kwalitiet, customer service,... managers
Praktisch

De opleiding omvat 5 sessies waarvan 2 volledige dagen (12 & 30 maart 2020) en 1 halve dag (28 april 2020) en wordt georganiseerd te Gent.

De investering bedraagt 1.250 euro exclusief BTW.

Deze opleiding komt in aanmerking voor betalingen via de KMO-portefeuille.

Inschrijven voor deze opleiding

Download hier de folder 2020

  1. Wat betekent Lean Management?
    - Missie, Visie, Strategie
    - Wat zijn flows en welke flows bestaan er?
    - Wat is procesmatig werken?
    - Lean Office - Welke Lean verliezen zijn er?
    - Hoe pakken we Lean verliezen aan?

  2. Technieken om uw administratie in kaart te brengen
    - Flows in kaart brengen (current en future state)
    - Knelpunten en verliezen (waste)
    - Kwantificeren van flows
    - Ondersteunende software
    - KPI's (Key Performance Indicators)
    - Automatisering repetitieve taken, Data Mining, Work Flow Systems
  3. Orde en netheid met 5S in een administratieve omgeving
    - Wat is 5S?
    - Doelstelling en aanpak 5S
    - Getting Things Done
    - Time Management
  4. Hoe kunt u het best het kantoor inrichten?
    - Meerwaarde - en niet-meerwaardegevende taken
    - Optimaliseren van de werkwijze
    - Opmaken van procedures
    - Lay-out studie en inrichting bureauomgeving
    - Ergonomie
  5. Omgaan met verandering
    - Waarom anders organiseren (Karasek-model)
    - Overzicht basis organisatiestructuren met voor en nadelen
    - Innoverend organiseren van proces en organisatie
    - Omgaan met verandering/weerstand
  6. voorstelling eigen praktijkcase
Deelnemers aan het woord